fbpx

Esminiai sveikos gyvensenos principai, kuriuos taikome savo šeimoje

Su vaikais ateina ir didelė atsakomybė – tuomet pradedi galvoti, koks esi jiems pavyzdys ir kokias jiems vertybes nori išugdyti. Tad sveika gyvensena atėjo į mūsų gyvenimą, kai šeimoje atsirado vaikai. Ėmėme labiau nei bet kada anksčiau rūpintis mityba, galvoti, ką patys dedame į burną ir ką duodame vaikams.

Pradėjome sau ir vaikams formuoti sveikos gyvensenos įpročius, tokius kaip vandens gėrimas ar kasdienis aktyvumas. Ne paslaptis, kad daug sportuojame ir grūdinamės šaltame vandenyje. Tokį pavyzdį mato vaikai, o kartais ir patys prisijungia prie mūsų.

Mityba

Tačiau ne viskas yra taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Iš tikrųjų, mūsų šeimoje sunkiausia ugdyti gerus mitybos įpročius, kadangi mūsų vaikai labai nemėgsta ragauti naujų dalykų ir kiekvienas valgo labai skirtingai. Todėl vadovaujamės keliais principais.

Produktai, kurių mūsų namuose nerasite

Namie nėra tokių produktų kaip batonas, dešrelės, koldūnai, gazuoti gėrimai, sultys ir kiti greito maisto produktai su tuščiomis kalorijomis.

Alternatyvos saldumynams

Nors iš močiučių suplaukia daug saldumynų, tačiau stengiamės jų vartoti kuo mažiau ir rinktis tokius, kurie duoda ir naudos. Pavyzdžiui, juodasis šokoladas, riešutų sviestas, duonos rutuliukai, naminiai ledai, granola, pyragai su riešutais be miltų ir baltojo cukraus.

Slapti ingredientai

Paslėptais būdais praturtinu vaikų mitybą geraisiais riebalais, skaidulomis ir probiotiniu maistu. Paslėpti būdai dažniausiai būna šie – vaisių kokteiliai, kuriuose atsiranda ir įvairių augalinių aliejų, ir probiotinio raugo, ir daržovių; blynai ar kotletukai, į kuriuos dedu daržovių arba sėlenų, kad su maistu gautų daugiau skaidulų.

Gero pavyzdžio rodymas

Patys taip pat nevartojame alkoholio ar tabako gaminių. Vaikai nemato blogo pavyzdžio ir tuo labai džiaugiamės.

Balansas

Nors gali pasirodyti, jog esame visiški sveikuoliai, tačiau neapsigaukite – ir pas mus karts nuo karto atsiranda greito maisto, torto ar kitų saldumynų. Nejaučiame kaltės, suvalgydami ką nors mažiau maistingo, tačiau stengiamės, kad tai vyktų kuo rečiau.

Kiti sveikos gyvensenos principai, kuriais vadovaujamės

Kai kas nors šeimoje suserga, nepuolame gerti vaistų, o tris dienas leidžiame organizmui kovoti pačiam geriant daug skysčių. Dažniausiai daugiau dienų ir neprireikia, nes sergame retai ir lengvai. Mums sveikata yra visas gyvenimo būdas.

Kitas labai svarbus dalykas sveikai gyvensenai – miegas. Stengiamės, kad vaikai 22 val. (mokslo metais dar anksčiau) jau gulėtų lovose, o ir mes patys gulame kartu arba tai darome iki 23 val.

Visi stengiamės būti kuo daugiau gryname ore, gauti vitamino D iš saulės, judėti, nerengti vaikų per šiltais rūbais, leisti vaikams lakstyti basomis ir laisvai tyrinėti pasaulį.

Pasidalinkite – kokių sveikos gyvensenos principų laikotės Jūs? Kokius įpročius suformuoti yra sunkiausia?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Darbo laikas: II-V 8–19 val.; VI 8–14 val. Tel. nr.: +370 693 39 875

X