fbpx

Skaidulos – kiek turėtume jų suvalgyti ir kuo jos naudingos mūsų sveikatai?

Skaidulos – tai angliavandeniai, esantys augaliniuose produktuose, kurių žmogaus plonoji žarna nevirškina ir neįsisavina. Tačiau tai nereiškia, kad jos mums yra nenaudingos.

Skaidulų nauda

Skaidulomis minta mūsų žarnyne esančios gerosios bakterijos. Šios, tuo tarpu, gali gaminti vitaminus, sveikas riebalų rūgštis ir stiprinti mūsų imuninę sistemą.

Taip pat skaidulos palengvina virškinimą, valo žarnyną, reguliuoja cukraus kiekį kraujyje ir padeda palaikyti sveiką kūno svorį.

Rekomenduojamas skaidulų kiekis

Vis dėlto, daugelis maistinių skaidulų suvalgome per mažai.

„Iš 30 g skaidulų, kurias turėtume suvalgyti per dieną, dauguma europiečių suvalgo tik maždaug pusę.“*

Gulia Enders knyga „Žarnyno žavumynai“ (2016)

Toks kiekis gali privesti prie blogųjų bakterijų dominavimo. Taip rizikuojame pakenkti savo žarnynui, priaugti svorio ar susirgti onkologinėmis ligomis.

Kuo labiau maitinsime gerąsias bakterijas – tuo mažiau vietos atsiras blogosioms.

Maistas, kuriame gausu skaidulų

Daug skaidulų turintys produktai: švieži vaisiai ir daržovės (ypač artišokai, smidrai, česnakai, svogūnai, pastarnokai), įvairios sėklos ir riešutai, avižos, rugiai, viso grūdo kviečiai.

Kadangi mūsų duonelių sudėtyje gausu pilno grūdo miltų, sėklų ir kitų naudingų sveikatai priedų, paskaičiavome, koks skaidulų kiekis yra jose:
🍞 Tradicinė duonelė – beveik 9 g / 100 g
🍞 Tikroji ruginė duonelė – beveik 10 g / 100 g

Vien rinkdamiesi mūsų ar bet kokią kitą pilno grūdo/ruginę duoną, galite ženkliai padidinti suvartojamų skaidulų kiekį. Svarbiausia – vartoti kuo mažiau rafinuotų ir ypač apdorotų maisto produktų.

O kokius maisto produktus, kuriuose gausu skaidulų, vartojate Jūs?


Naudota literatūra:
Žarnyno žavumynai. Viskas apie menkai vertinamą organą, Giulia Enders, Berlynas, 2014.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Darbo laikas: II-VI 8–14 val. Tel. nr.: +370 693 39 875

X